Joogit

lajivalikoimamme

kotitreenit ja joogatyylit

Täältä löydät kaikki Joogit-palvelun videokirjastosta löytyvät joogatyylit ja kotitreenit. Tutustu lajiemme tuntikuvauksiin ja löydä suosikkisi! Jäsenenä löydät videokirjaston hakutoiminnolla juuri ne lajit, jotka kutsuvat juuri tänään.

JOOGATYYLIT, JOTKA LÖYDÄT JOOGIT-PALVELUN VIDEOKIRJASTOSTA

Flow-jooga (Vinyasa Flow)

flow jooga vinyasa flow

Flow-jooga on meillä yläotsikko flow-tyylisille ja virtaaville joogaharjoituksille, joissa liikutaan asanasta toiseen hengityksen tahdissa.

Flow-joogan alta löydät meiltä sekä haastavampaa Vinyasa Flow’ta että lempeää ja rauhallista Slow Flow’ta.

Flow-jooga kehittää niin kehonhallintaa, liikkuvuutta, tasapainoa kuin voimaa.

Flow-jooga sopii kaikentasoisille joogeille, sillä löydät palvelustamme niin helppoa, aloittelijalle sopivaa flow-joogaa kuin hieman haastavampaa flow-harjoittelua.

Yin-jooga

yin-jooga yinjooga kotiharjoitus

Yin-jooga on viime vuosina suursuosioon noussut joogalaji hermostoa rauhoittavan ja rentouttavan vaikutuksensa ansiosta.

Yin-jooga on hyvin hidastempoinen harjoitus, jossa laskeudutaan asentoihin hieman pidemmiksi ajoiksi (2-5 min).

Yin-jooga on passiivista venyttelyä, joka kehittää liikkuvuutta, rauhoittaa hermostoa ja toimii palauttavana harjoituksena muun treenin ohelle.

Yin-jooga haastaa mieltä pysähtymään arjen kiireiden keskellä.

 

Voimajooga (Power-jooga)

voimajooga power jooga

Voimajooga kulkee myös nimellä Power-jooga, ja kyseessä Joogit-palvelussa on flow-joogamainen harjoitus, joka on maustettu voimaa kehittävillä liikkeillä.

Voimajoogassa pääset nauttimaan samaan aikaan niin joogan kuin treenin hyödyistä!

Voimajooga kehittää voiman lisäksi myös tasapainoa ja kehonhallintaa, ja toimii hyvin päivän treeninä – saat kivasti liekkiä lihaksiin ja virtaa kroppaan!

Lempeä jooga

lempeä jooga kotijooga

Kun valitset videokirjastostamme lajiksi Lempeän joogan, löydät helppoa, hellivää ja rauhallista joogaa, joka sopii ihan kaikille.

Lempeä joogaharjoitus huoltaa, avaa ja hellii kehoa monipuolisesti sekä rauhoittaa villinä juoksevaa mieltä.

Jos olet aivan aloittelija joogan parissa tai aloittelet liikuntaa pitkän tauon jälkeen, lempeä jooga on erinomainen valinta.

Lempeä jooga sopii mihin tahansa hetkeen, kun kaipaat lempeää liikettä, rauhoittumista ja kehonhuoltoa päivääsi.

Astangajooga

astanga jooga kotiharjoitus

Astangajooga on perinteinen, monia muita joogamuotoja hieman voimakkaampi ja fyysisempi asanaharjoitus, joka noudattelee perinteisen astangajoogan sarjoja.

Astangajoogatunti alkaa aurinkotervehdyksillä, jatkuu seisoma- ja istumasarjalla ja päättyy loppuliikkeisiin lattialla.

Astangajoogassa pyritään tavallisesti tekemään jotakuinkin sama joogasarja jokaisella tunnilla, mutta Joogit-palvelun astangaharjoituksissa sovellamme (tätä hyvin haastavaa) sarjaa hieman tunnin tasosta riippuen sellaiseksi, että se palvelee myös tuoreempia joogeja.

Hathajooga

hathajooga hatha kotiharjoitus

Hathajoogalla tarkoitetaan laajemmassa merkityksessä kaikkea modernia, fyysisiä jooga-asanoita sisältäviä joogatyylejä; kyseessä on siis “virallisesti” kattotermi asanaharjoitukselle.

Joogit-palvelun videokirjastosta löytyvällä Hathajoogalla tarkoitamme flow-joogaa rauhallisempaa joogamuotoa, jossa hengitetään hetki kussakin asanassa, eli tahti on flow-joogaa hieman hitaampi.

Hathajooga voi harjoituksesta riippuen voimistaa että rentouttaa kehoa – ja rauhoittaa mieltä.

Levon jooga (restoratiivinen jooga)

levon jooga restoratiivinen

Levon jooga on restoratiivinen, eli hyvin palauttava joogamuoto, jossa tuetaan keho erilaisiin lepoasentoihin viltein ja tyynyin.

Asennoissa levätään pidempiä aikoja, muutamasta minuutista jopa 10 minuuttiin.

Restoratiivinen jooga eroaa yin-joogasta siten, että siinä missä yin-joogassa haetaan asennoista kohtaa, jossa tuntuu sopivasti venytystä, restoratiivisessa joogassa rakennetaan asennosta mahdollisimman rentouttava. 

Levon jooga sopii kaikille, mutta vaatii mieleltä kykyä pysähtyä hetkeksi – toimii siis myös oivana keskittymisharjoituksena/kehollisena meditaationa. Levon jooga sopii mainiosti myös mm. uupumuksesta toipumisen tukiharjoituksena.

Hengitysharjoitus (Pranayama)

hengitysharjoitus pranayama kotijooga

Pranayamassa eli joogan hengitysharjoituksissa harjoitellaan erilaisia hengitystekniikoita, jotka tekevät hyvää keuhkoille ja hermostolle ja kehittävät ajan myötä hengityselimistön kapasiteettia.

Hengitysharjoitus myös kehittää keskittymiskykyä sekä tasapainottaa mieltä ja hermostoa.

Hengitysharjoituksia kannattaakin kotijooginkin lisätä joogaharjoitustensa lomaan – kokeile tehdä pieni hengitysharjoitus vaikka ennen tai jälkeen joogaharjoituksen ja katso, miten se vaikuttaa oloosi. 🙂 

Meditaatio

meditaatio harjoitus kotona

Joogit-palvelun meditaatioharjoituksissa tutustutaan lempeästi, askel kerrallaan, erilaisiin meditaatiotekniikoihin.

Meditaatioharjoituksemme ovat useimmiten melko lyhyitä, jotta kynnys aloittaa olisi matala.

Meditaatiossa pysähdymme rauhoittamaan mieltä ja hermostoa erilaisten mindfulness- ja meditaatiotekniikoiden avulla.

Jos olet uusi meditaation parissa, löydät meiltä hyvät ohjeet, joilla pääset harjoittelussa alkuun.

KOTITREENIT, JOTKA LÖYDÄT JOOGIT-PALVELUN VIDEOKIRJASTOSTA

Kehonhuolto / Venyttely

kehonhuolto venyttely kotitreenit

Joogan lisäksi löydät videokirjastostamme myös kokeneen Personal Trainerin ohjaamana monipuolista kehonhuoltoa ja venyttelyä erilaisiin hetkiin ja tarpeisiin.

Käytämme harjoituksissamme erilaisia, tutkitusti tehokkaita kehonhuolto- ja venyttelytekniikoita, joilla pidät hyvää huolta kehostasi.

Kehonhuoltoharjoituksemme toimivat erinomaisesti erilaisten harrastusten ja urheilulajien vastapainoksi ja palautumiseen. Löydät meiltä kehonhuoltoa esimerkiksi kehonhuoltoa hiihtäjälle, juoksijalle ja pyöräilijälle.

Movement Flow

movement flow harjoitus

Movement -harjoittelun tavoitteena on liikkumisen ilo! Movement perustuu ideologiaan liikkua tietoisesti – halliten kehoa. Movement on saanut vaikutteita lapsen liikkumisesta, kamppailulajeista, tanssista, voimistelusta, kehonpainoharjoittelusta, capoeirasta ja joogasta.

Movement-filosofia kannustaa kävelemään portaita hissin sijaan tai istahtamaan syväkyykkyyn tuolin sijaan.

Joogit-palvelun Movement Flow -tunnit ovat liikkuvia harjoituksia, joissa yhdistetään movement-liikkeitä liikepattereiksi. Mukana voi olla esim. eläinliikkeitä – liikutaan flow’na liikkeestä toiseen.

Movement Flow kehittää kehonhallintaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa.

Movement Liikkuvuus

movement liikkuvuus

Movement Liikkuvuus on monipuolinen ja leikkisä, tehokkaasti liikkuvuutta kehittävä harjoitus, jossa hyödynnetään erilaisia aktiivisen liikkuvuuden tekniikoita.

Harjoituksessa avataan kehon luonnollisia liikeratoja ja parannetaan liikkuvuutta vahvistaen venyviä lihaspituuksia.

Movement Liikkuvuus -tunnilla huomaat, että liikkuvuuden kehittäminen voi olla myös hauskaa!

Harjoituksemme sopivat kaikentasoisille liikkujille; valitse videokirjastosta oman tasosi mukainen harjoitus (kaikille sopiva / keskitaso / konkari).

Movement Voima

movement voima kotitreeni

Movement Voima -harjoituksissa nautimme Movement-harjoittelun luonnollisia liikeratoja tutkivasta ja leikkisästä tavasta liikkua, tehden monipuolisesti kehoa voimistavia liikkeitä ja harjoitteita (esim. eläinliikkeitä!).

Movement Voima on hauskaa, mutta tehokasta kehonpainolla tehtävää kotitreeniä, joka voimistaa kehoa. Harjoituksissa tulee lämmin ja saat makoisan treenintunnun kotona, ilman välineitä!

Movement Voima -harjoitukset sopivat mainiosti joogille, joka haluaa vahvistaa kehoaan – Movement-harjoittelu tukee joogaharjoitustasi ja lisääntyneen voiman myötä myös joogan asanat helpottuvat.

Kahvakuula

kahvakuula kotitreenit

Löytyykö kotoa kahvakuula, mutta ei tule heiluttua sen kanssa?

Kokeile Joogit-valmentajamme Krisun fiksuja, hauskoja ja kehittäviä kahvakuulavideoita!

Kahvakuulaharjoittelu on oiva tapaa pitää voimatasoista ja kunnostaan huolta ilman kuntosalia.

Kahvakuulatreeni kehittää voimaa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Kahvakuulalla saamme tehtyä myös erilaisia intervalli- ja syketreenejä.

HIIT- ja syketreenit

syketreeni HIIT-treeni kotona

Niin kokonaisvaltaista kuin jooga onkin, siinä harvemmin nousee syke kovin korkealle.

Siksi kotijoogin kannattaa harrastaa myös sykettä nostavia lajeja!

HIIT- ja syketreenimme ovat sykettä nostavaa harjoittelua, jossa hengästytään ja hikoillaan – kunto nousee kohisten. 🙂

HIIT- ja syketreenit ovat tehokasta kotitreeniä, joka kehittää niin aerobista kuntoa kuin voimaa – mutta ei vaadi paljoa aikaa!

Kehonpainovoima

kehonpainovoima, kotitreenit kehonpainolla

Kotijumppaa, joka kehittää lihaskuntoa ilman, että tarvitsee lähteä kuntosalille.

Näillä tunneilla hyödynnetään paljon kehonpainolla tehtäviä voimaharjoitteita.

Kehonpainotreenit tukevat loistavasti myös joogaharjoitusta – kun voimatasot kehittyvät, asanoissa oleminen sujuu entistä helpommin!

Voimaharjoituksemme sopivat kaikentasoisille liikkujille; valitse videokirjastosta oman tasosi mukainen harjoitus (kaikille sopiva / keskitaso / konkari).

TUTUSTU JOOGIT-VALMENTAJIIN!

Kenen kanssa joogaat ja treenaat, kun liityt Joogit-palveluun jäseneksi? 

Tutustu Joogit-tiimin ammattitaitoisiin valmentajiin, heidän koulutustaustoihinsa sekä ohjaustapaansa täällä!

Lisää iloa joogasta
Muuta hyödyllistä
Joogit.fi

Kirjautuminen